Wycieczka Stowarzyszenia do Trójmiasta

09.09.2019 r. – 14.09.2019 r.

W drodze do północnej części Polski zwiedzaliśmy Centrum Edukacji w Szymbarku, a następnie pojechaliśmy do Jantaru, gdzie była nasza baza noclegowa, na kolejne dni wyjazdu nad Morze Bałtyckie. Następnego dnia zwiedzaliśmy Park Oliwski, Katedrę Oliwską, gdzie mieliśmy możliwość wysłuchać koncertu organowego, po którym udaliśmy się do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Oceanograficzne. Pomimo niesprzyjającej pogody oglądaliśmy okręt ORP “Błyskawica” i żaglowiec “Dar Pomorza” i „Dar Młodzieży”. Kolejnego dnia udaliśmy się na Mierzeję Wiślaną, gdzie pokonując kilkadziesiąt schodów weszliśmy na Wielbłądzi Grzbiet, aby podziwiać przepiękną panoramę Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego. Nie była to jedyna możliwość podziwiana pięknych widoków z wysokości, ponieważ w dalszej część dnia wchodziliśmy na Latarnie Morską w Krynicy Morskiej. W czwartkowy poranek pojechaliśmy autokarem na Westerplatte, gdzie wysłuchaliśmy historii obrony polskiego wybrzeża podczas II wojny światowej, odwiedziliśmy tam Cmentarz Obrońców Westerplatte, spacerowaliśmy po parku byłych koszar wojskowych, aż pod Pomnik Obrońców Wybrzeża. Tego samego dnia zwiedzaliśmy Gdańsk. W pierwszej kolejności odwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności, następnie autokarem przejechaliśmy do centrum miasta, gdzie udaliśmy się pod Zieloną Bramę i wzdłuż Motławy przeszliśmy pod Żurawia, a następnie ulicą Mariacką pod Bazylikę Mariacką. Po wyjściu z Bazyliki przeszliśmy pod Ratusz Głównomiejski, a następnie pod Fontannę Neptuna. Byliśmy także pod Złotą Bramą. Następnego dnia jechaliśmy na Półwysep Helski, gdzie po drodze we Władysławowie  spacerowaliśmy – promenadą wybitnych polskich sportowców. Po dotarciu na Hel udaliśmy się do Fokarium Stacji Morskiej im. prof. Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie mieliśmy możliwość uczestniczyć w karmieniu fok oraz wysłuchać informacji dotyczących życia tych niezwykłych morskich zwierząt. Z Helu udaliśmy się w ponad godzinny rejs statkiem do Gdyni, gdzie ponownie mieliśmy możliwość podziwiać przepiękne żaglowce,  przy „Darze Młodzieży” zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie, bo jak powiedział nam przewodnik mieliśmy duże szczęście, widząc dwukrotnie „Dar Młodzieży”. W drodze do ośrodka spacerowaliśmy po Sopockim Molo. Kończąc nasz wyjazd do Trójmiasta w drodze powrotnej do domu zwiedzaliśmy  Zamek Wielkich Mistrzów Krzyżackich w Malborku. Pomimo, że plan wyjazdu był bardzo wypełniony, nie zabrakło czasu na wspólną popołudniową aktywność fizyczną – spacery przy zachodzie słońca. Był również czas na odpoczynek i integrację przy ognisku i dobrej kawie.

Wyjazd był współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Gminy Rokietnica, Gminy Tarnowo Podgórne i ze środków własnych Stowarzyszenia.