Aktywność turystyczna ROKTARu

27.06.2019 r. – 28.06.2019 r.

W ciepły czwartkowy poranek (27.06.) podopieczni Stowarzyszenia ROKTAR wyruszyli na dwudniową wycieczkę do sąsiedniego województwa kujawsko – pomorskiego.  Po 3 godzinach spędzonych w autokarze dojechaliśmy do Bydgoszczy, gdzie rozpoczął się spacer po tym niezwykle urokliwym mieście. Najpierw mostem im. Jerzego Sulimy – Kamińskiego, przeszliśmy nad rzeką Brdą, gdzie w towarzystwie rzeźby: „Przechodzący przez rzekę”, poznaliśmy historię miasta. Następnie udaliśmy się na odnowiony Rynek, gdzie podziwialiśmy piękną architekturę Starego Miasta i wysłuchaliśmy legendy o Panu Twardowskim. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Mydła i Historii Brudu, w którym mogliśmy zobaczyć eksponaty i akcesoria związane z utrzymywaniem higieny przez człowieka, a w szczególności historię produkcji i używania mydła. Mieliśmy również możliwość własnoręcznie zrobić swoje mydło. Następnie Magicznymi Schodkami, przeszliśmy na otoczoną bulwarami Wyspę Młyńską – zabytkową wyspę rzeczną, mieszczącą wiele obiektów kulturalnych i rekreacyjnych. Zwiedzanie Bydgoszczy zakończyliśmy  spotkaniem z Panem Twardowskim na Starym Rynku. Kolejnym celem naszej wycieczki była podróż do Torunia, w którym zwiedzanie rozpoczęliśmy od poznania historii Krzywej Wieży, zobaczyliśmy Muzeum Mikołaja Kopernika – kamienicę w której, prawdopodobnie urodził się słynny polski astronom. Następnie, urokliwymi uliczkami, przeszliśmy obok Bazyliki katedralnej św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty na Stary Rynek, gdzie poznaliśmy historię toruńskiego pręgierza i legendę o flisaku Iwo, którego pomnik – fontannę mogliśmy podziwiać przy Ratuszu Staromiejskim. Nie zabrakło też czasu na zakup pamiątek i pysznych Toruńskich Pierników. Po całym dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do miejsca noclegowego w okolice Torunia. W piątek, pełni sił wyruszyliśmy do Ciechocinka, gdzie spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym z pijalnią wód mineralnych, wzdłuż tężni, a pokonując 65 stopni mogliśmy, na szczycie tężni, zobaczyć proces rozprowadzania solanki i podziwiać panoramę okolicy. Naszą wycieczkę kończyło odwiedzenie Kruszwicy, gdzie po rejsie statkiem po Jeziorze Gopło, przypomnieliśmy sobie legendę o Popielu, a następnie weszliśmy na Mysią Wieżę, skąd podziwialiśmy piękne widoki.  Nasza wycieczka odbyła się  w ramach realizacji zadania publicznego: „Aktywność turystyczna osób z niepełnosprawnościami jako forma życia społecznego”, którego celem było zwiększenie aktywności społecznej osób z niepełnosprawnościami, umożliwienie im funkcjonowania w nowych rolach społecznych (gość w hotelu, turysta, zwiedzający), a przede wszystkim pozwoliło naszym podopiecznym poznać nowe miejsca i zdobyć wiele cennych doświadczeń. Wszyscy wracali do domu w doskonałych nastrojach i pełni wrażeń.

Wyjazd był współfinansowany przez powiat poznański i Stowarzyszenie ROKTAR.