Wyjazd rekreacyjno – integracyjny do Kotliny Kłodzkiej

06.08. – 10.08.2014 r.

20140808_151755Dnia 6 sierpnia br. członkowie Stowarzyszenia ROKTAR wyruszyli na 5 dniową wycieczkę rekreacyjno – integracyjną do Kotliny Kłodzkiej, a konkretnie do Kudowy Zdroju, gdzie mieliśmy naszą bazę noclegową. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kudowę Zdrój, spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym, w Pijalni mieliśmy okazję spróbować wody mineralnej, byliśmy przy Stawie Zdrojowym. Następnie przeszliśmy do Kaplicy Czaszek. Kolejnego dnia czekała nas całodniowa wycieczka do Pragi, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć zmianę warty gwardzistów na placu przed pałacem Prezydenta, zwiedzaliśmy dziedzińce Pałacu  Prezydenckiego oraz mury Zamku Praskiego na Hradczanach, Katedrę św. Wita, spacerowaliśmy uliczką Nowy Świat i Mostem Karola, podziwialiśmy przepiękne ogrody Wallenstaina oraz Zegar Orloj na Ratuszu Staromiejskim. Następnego ranka pokonywaliśmy labirynt Błędnych Skał. Nie było łatwo przeciskać się w szczelinach skalnych, ale prawie wszystkim, którzy zdecydowali się na wejście, udało się dotrzeć do mety.  Kilka osób po pokonaniu pierwszych skał, pomimo chęci, musiało zrezygnować z dalszego przejścia. Tego dnia planowaliśmy również wejście na Szczeliniec, ale ze względu na niesprzyjającą deszczową pogodę druga część dnia została zmieniona. Zwiedziliśmy zatem Park Zdrojowy w Dusznikach Zdroju, widzieliśmy Dworek im. Fryderyka Chopina, gdzie odbywa się coroczny Międzynarodowy Festiwal Chopinowski. Następnie przejechaliśmy autokarem do Czeremnej, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć ruchomą szopkę z 1924roku, w oryginalnej izbie mieszkalnej. Po obejrzeniu przepięknej, ręcznie zrobionej szopki udaliśmy się do Muzeum Zabawek w Kudowie Zdroju, gdzie zgromadzono znane zabawki, nie tylko z Polski, ale i z zagranicy. Wieczorem czekała na nas kolejna atrakcja, pieczenie kiełbasek przy ognisku i zabawa taneczna. Kolejnego dnia pojechaliśmy do Złotego Stoku i zwiedzaliśmy Sztolnię Gertrudy, gdzie przed laty było wydobywane złoto. Każdy z uczestników wycieczki miał możliwość wybicia złotej monety oraz poszukiwania złota metodami dawnych poszukiwaczy. W godzinach popołudniowych kilkunastu osobowa  grupa uczestników wycieczki zdobyła szczyt Wielkiej Sowy w Górach Sowich. W drodze powrotnej do domu zwiedzaliśmy Sztolnie Walimskie i Zamek Książ w Wałbrzychu. Plan wyjazdu był bardzo wypełniony, ale nie zabrakło czasu na odpoczynek i integrację.

Wycieczka była współfinansowana przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Urząd Gminy w Rokietnicy i Stowarzyszenie ROKTAR