Wycieczka do brandenburskiej Wenecji

21.09.2018 r.

Z okazji 10 – lecia istnienia naszego Stowarzyszenia otrzymaliśmy od Pana Tadeusza Czajki -Wójta Gminy Tarnowo Podgórne, prezent – wyjazd na wycieczkę jednodniową. Pomysłów było wiele, ale ostatecznie wybraliśmy wyjazd za granicę. W piątek 21 września, skoro świt członkowie Stowarzyszenia wyruszyli na jednodniową wycieczkę do naszych zachodnich sąsiadów. Nasz pobyt w Niemczech rozpoczęliśmy od zwiedzenia powiatowego miasta w Brandenburgii – Cottbus, znanego też pod słowiańską nazwą Chociebuż, położonego nad rzeką Sprewą. Cottbus jest głównym miastem Dolnych Łużyc. Korzystając ze słonecznej pogody spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami miasta podziwiając architekturę tego regionu. Zobaczyliśmy między innymi dobrze zachowany fragment średniowiecznych murów miejskich, rynek ze starymi kamienicami i apteką z 1568 r., Fontannę Sukienników, zwiedziliśmy kościół pofranciszkański św. Mikołaja. Weszliśmy również na wzgórze zamkowe, a następnie przeszliśmy na Młyńską Wyspę, gdzie podziwialiśmy zabytkowe domy ówczesnych garbarzy.

Następnie autokarem udaliśmy się w dalszą podróż do Burga, gdzie czekała na nas kolejna atrakcja wycieczki – rejs łodziami po Sprewie. Rejs trwał dwie godziny w pięknych okolicznościach przyrody, w rezerwacie wpisanym na listę rezerwatów UNESCO. W trakcie naszego rejsu mieliśmy możliwość przepłynięcia przez śluzę, co okazało się dużą atrakcją. Nie bez powodu okolica ta jest nazywana Brandenburską Wenecją, ponieważ do niektórych mniejszych miejscowości można się tylko dostać płynąc łodziami. Do ostatniej chwili udało nam się wykorzystać piękny ciepły dzień. W drodze powrotnej towarzyszyły nam już burze, silne wiatry, deszcze, ale szczęśliwie dojechaliśmy do swoich domów. Wycieczka ta została współfinansowana przez Gminę Tarnowo Podgórne i Stowarzyszenie. W imieniu wszystkich uczestników wycieczki bardzo serdecznie dziękujemy Panu Wójtowi za tak piękny prezent!!!